Podkład epoksydowy i jego aplikacja

Podkład epoksydowy spray jest stosowany w naprawach samochodów od lat 80-tych. Tworzy nieporowatą, wodoodporną powłokę. Jego właściwości chemiczne obejmują wytrzymałość mechaniczną, dobrą przyczepność do metalu i odporność na wysokie temperatury.

Podkład jest stosowany jako alternatywa dla podkładu trawiącego (patrz artykuł „podkład kwasowy lub epoksydowy, który wybrać”), do stosowania na goły metal, jako wstępna warstwa w celu zwiększenia przyczepności. W niektórych przypadkach jest to podkład epoksydowy, który jest znacznie lepiej nadaje się do zastosowania.

Podkład epoksydowy spray może być używany w następujących zastosowaniach

Podkład epoksydowy w sprayu używa się na goły, czysty metal (zarówno stal jak i aluminium). Podkład uszczelnia czysty metal dobrze, znacznie zmniejszając szansę na korozję. W przypadku renowacji karoserii samochodowych podkład epoksydowy działa jako baza dla ochrony antykorozyjnej, na którą można nakładać wszystkie kolejne materiały, w tym szpachlówkę.

Podkład epoksydowy nie zatrzyma ani nie zneutralizuje rdzy, która już pojawiła się na metalu, dlatego metal musi być wolny od wszelkich oznak korozji. Może również służyć jako pełna warstwa ochronna, bez konieczności malowania.

Podkład w sprayu na mieszane powierzchnie

Podkłady epoksydowe https://www.dlalakierni.pl/podklady-lakiernicze mają dobrą przyczepność i doskonale przylegają do gołego metalu, starego lakieru, podkładów i szpachli. Po nałożeniu podkładu epoksydowego na zmieszaną powierzchnię uzyskuje się jednorodną folię, która wyeliminuje zanurzenie, zmniejszy skurcz i stworzy dobrą bazę do nakładania podkładu akrylowego. Dodatkowo w ten sposób można odizolować naprawiane panele przed wilgocią na każdym etapie naprawy, np. gdy trzeba na chwilę wyjechać autem na ulicę.

Podkład na odpryski

Podkład epoksydowy w sprayu może być stosowany jako podkład poprawiający odporność na odpryski podczas eksploatacji pojazdu, gdyż znacznie poprawia przyczepność lakieru. Na przykład można go nałożyć na przedni zderzak i maskę. Podczas gruntowania plastiku należy najpierw nałożyć specjalny podkład, aby poprawić przyczepność.